-->

sivilce ve lekelere çözüm, ne yapılmalıdır?

Soru: Merhaba, benim cildim kuru ve yüzümde sivilce izleri var. Ne yapabilirim? Bana yardımcı olurmisiniz ilaveten sivilcelerim de var. Ara sıra limon sürüyorum ancak çok kaşınıyor ve yüzüm yanıyor yalnız yelpaze yaparak kuruyor ondan sonra bi etkisini görmüyorum.


Cevap: Sivilce ile leke tedavisi aynı anda yapılamaz. Öncelikle sivilce tedavisiyle sivilcelerinden kurtulmak daha sonra oluşan lekeleri tedavi etmelisin. Çünkü leke tedavileri yüzü soyar ve titizlaştırır. Leke tedavisi sırasında var olan sivilcelerin daha da yayılarak çoğalır. İlaçla sivilce tedavisinde de bu kural geçerli. Öncelikle ilaç ile(roaccutane vb.) sivilceler giderilir, daha sonra hücre yenileyici/soyucu ürünlere başlanır.


Kuru bir cildin varsa şayet limon suyu masnetin kuru ve titiz ciltler için makul olmadığını belirtmiş olmalıyım. Limon, cildini daha da kurutacaktır ve bu da istek ettiğimiz bir şey değil; unutma ilk önce cildinin doğal dengesine ulaşmasını sağlamalısın. Bu nasıl mı olacak? Her gece yatmadan önce rutin cilt temizliğini yapacaksın. Kuru ve titiz ciltler için üretilen yüz temizleyici süt ile temizleyip termal su/gül suyu/kuru ciltler için tonik ile tonikleyeceksin ve daha sonra bir mercimek büyüklüğünde krem ile nemlendireceksin. Ürünlerin netlikle cilt tipine makul seçilmeli. Kullandığın havluyu devamlı değiştirip yastık kılıfını her gün değiştirmen gerekli. Sivilce tedavin için tavsiyem hekime danışman olacak, benim yazdıklarım tavsiye niteliğinde.


Diğer yandan leke tedavisi için derli toplu peeling yapmanı tavsiye ediyorum. Peeling, ölü hücreleri ciltten uzaklaştırır ve yeniler. Yaz kış güneş koruyucu kullanmayı da ihmal etmemelisin.


Bu ifade ettiklerimin tavsiye niteliğinde olduğunu, sivilce tedavisinin tıbbi muayene gerektirdiğini ve görmeden yazıyla sağlık sorunlarınin çözümlenemeyeceğini hatırlatmak istiyorum. Geçmiş olsun, sevgiler.





YAZININ DEVAMI ==> sivilce ve lekelere çözüm, ne yapılmalıdır?
sivilce ve lekelere çözüm, ne yapılmalıdır?
sivilce ve lekelere çözüm, ne yapılmalıdır?
LihatTutupKomentar